Search This Blog

Sunday, August 6, 2017

ජංගම දුරකථනය හා හුදෙකලා වූ ජීවිත......................


තාක්ෂණයෙහි උපරිම ඵල නෙලා ගනිමින් ජංගම දුරකතනය සියලුම මාධ්‍යයන් අභිබවමින් නූතන විප්ලවීය පෙරලිකාරයා බවට පත්ව ඇත. එදා සන්නිවේදන මෙවලමක් වූ ජංගම දුරකතනය අද ධනවත් බවේ සංකේතයක්, සමාජ තත්ත්වය පෙන්වන්නක් මෙන්ම විලාසිතාවක් බවට පත්ව ඇත. සියල්ල එක් තැන් වූ රස ගුලක්වන් ජංගම දුරකථනයත් සමග නූතන තරුණ පරපුර වල්මත් වී ඇත.

අප ගෙවෙන්නාවූ හැම මොහොතක්ම දුරකතනයත් සමග හුදෙකලා වී ඇත. අද දරුවන් සමඟ දෙමව්පියන්ට කතා කිරීමට කාලයක් නැත. දරුවන් දරුවන්ගේ ලෝක තුලය. මානව සමාජය තුල බැඳීම් දෙදරා ගොස් ඇත.  දවස තුලම දුරකතනය මිරකමින් තනිව සිනාසෙමින් ෆේස් බුක්, ටිවීටර් තුල තම ජීවිතය ගොඩනගා ගැනීමට බොහෝ දෙනෙකු සිහින දකිති. ෆොටෝස් අප්ලෝඞ් කරති. යහලුවන් සොයාගනිති. රැයක් දවාලක් නොබලා චැට් කරති. එයම අවසන තම ජීවිතයෙන් සමු ගැනීමට ද හේතුවක් වෙති.

අද අයෙක් අනතුරකට පත් වූ පසු එම තැනැත්තා බේරා ගැනීමට උත්සාහ නොකර එම අවස්ථාව වීඩියෝ කිරීම හෝ ෆොටෝස් ගැනීමට අමතක නොකරයි.එය මුහුණු පොතට එක් වන්නට යන්නේ ද නිමේෂයකි. මහපාරේ දී බස් රථයේදී ඔවුන් ජීවත් වන්නේ දුරකතනය සමඟින්ය. කෙනෙකු ඇගේ හැපෙන තුරුම තමා ඉන්නේ කුමන ලෝකයේ දැයි පාරේ යන බොහෝ දෙනාට අමතකය. ඉයර්ෆොන් දෙක කනේ ගසා ගනිමින් මුහුණු පොත තුල සැරිසරණ බොහෝ දෙනාට ගවු ගණන් දුර සිටින කෙනෙක් සමඟ සම්බන්ධය ඇති කර ගත්තද තම ආසනයෙහි අනෙක් පස සිටින පුද්ගලයා අමකත වී ඇත. තමාගේ ලග සිටින මිනිසාගේ මුහුණ බලා සිනාසීමට නොහැකි තරම් කුහකයින් පිරිසක් බවට පත්ව ඇත.

වර්තමානයේ බොහෝ රෝගාබාධ ඇති කිරීම සඳහා දුරකතනය ප්‍රධාන හේතුවක් බව සොයාගෙන ඇත. මේ ආකාරයෙන් දිනෙන් දින දියුණු වන දුරකතනය මානව සබඳතා, කාලය, සෞඛ්‍යය හා රටෙහි සංවර්ධනය විනාශ මුඛයට ගෙනයන්නක් බවට පත්ව ඇත. තාක්ෂණය හා බුද්ධිය යන්න වර්තමාන සමාජයට අතවශ්‍ය කරුණු දෙකකි. තාක්ෂණය සමාජයට නැතිව බැරි දෙයක් බව සැබෑ කරුණකි. නමුත් ඒ තුල අතරමං නොවී සිටීමට නම් බුද්ධිය අවශ්‍යය. තාක්ෂණය සමග සිදුකරන්නාවූ ගනුදෙනුවෙහිදී හැඟීමට වඩා බුද්ධියට මුල් තැන දී කටයුතු කළ යුතුය. එසේ නොවුවහොත් තාක්ෂණය තුල  වල්මත්වූවෙකු බවට පත්වනු ඇත.



රාධිකා දිසානායක

No comments:

Post a Comment

අර්බුදකාරී වත්මන් අධ්‍යාපන ක්‍රමය

රටක අනාගත පරපුරෙහි බුද්ධියෙහි නිම්වළලු පුලුල් කිරීම සංවර්ධනයේදී සිදු කළ යුතු අත්‍යවශ්‍ය සාධකයකි. වර්තමානයෙහි පවතින තරඟකාරී අධ්‍යාපන ...